Research Articles
SATISFACTION OF ASSISTIVE TECHNOLOGY ON LIFE QUALITY DEVELOPMENT FOR PEOPLE WITH DISABILITIES FROM SPECIAL EDUCATION CENTER REGION 8
ความพึงพอใจของผู้รับบริการเทคโนโลยีสิ่งอำนวยความสะดวกในการพัฒนาคุณภาพชีวิตคนพิการ ของศูนย์การศึกษาพิเศษ เขตการศึกษา 8
37-49
THE EFFECTS OF USING AUGMENTED REALITY MEDIA ON PRATOMSUKSA 4 STUDENTS LEARNING IN SCIENCE SUBJECT ON THE TOPIC “SOLAR SYSTEM”
ผลการใช้สื่อความจริงเสริมที่มีต่อการเรียนรู้ในรายวิชาวิทยาศาสตร์ เรื่อง ระบบสุริยะ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาชั้นปีที่ 4
50-61
EXPERT TEACHER’S VIEW ON TEACHING ABOUT CHEMICAL BONDING IN THAILAND 4.0
มุมมองของครูผู้เชี่ยวชาญต่อการสอนมโนทัศน์เรื่องพันธะเคมีในยุคประเทศไทย 4.0
62-77
THE STUDY OF RATERS’ CHARACTERISTICS ON LANGUAGE WRITING ABILITY BY THE SECONDARY SCHOOLING
การศึกษาคุณลักษณะของผู้ตรวจให้คะแนนความสามารถในการเขียนความเรียง ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย
78-87
THE DEVELOPMENT OF CREATIVE PROBLEM SOLVING COMPETENCY ON THE APPLICATION OF LINEAR EQUATION FOR ONE VARIABLE TOPIC ON MATHEMATISING PROCESS OF 7th GRADE STUDENTS
การพัฒนาความสามารถในการแก้ปัญหาอย่างสร้างสรรค์ เรื่อง การประยุกต์สมการเชิงเส้นตัวแปรเดียวด้วยกระบวนการคิดให้เป็นคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1
88-100
TEACHING PRACTICES IN GUIDING STUDENT’S MATHEMATICAL IDEAS ON MULTIPLICATION TOWARD MEETING LESSON OBJECTIVES OF MULTIPLICATION: FOCUSING ON COLLABORATIVELY DO PHASE IN A CLASSROOM USING LESSON STUDY COOPERATING OPEN APPROACH
วิธีปฏิบัติเชิงการสอนในการนำแนวคิดทางคณิตศาสตร์เกี่ยวกับการคูณของนักเรียนไปสู่การบรรลุจุดประสงค์ของบทเรียนเรื่องการคูณ: เน้นขั้นการสอนและการสังเกตชั้นเรียนร่วมกันในชั้นเรียนที่ใช้การศึกษาชั้นเรียนและวิธีการแบบเปิด
101-113
A PROPOSED FRAMEWORK FOR OPERATING DIRECTIONS OF NARESUAN UNIVERSITY: STANDARD OF HIGHER EDUCATION ACT B.E. 2561
การเสนอกรอบทิศทางการดำเนินงานของมหาวิทยาลัยนเรศวร : ตามมาตรฐานการอุดมศึกษา พ.ศ. 2561
114-128
LEARNING OUTCOMES OF RESEARCH-BASED LEARNING ON CONTENT OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN ORGANIZATION
ผลการเรียนรู้ของการจัดการเรียนรู้บนฐานการวิจัยในหัวข้อการจัดการความรู้ในองค์กร
129-138
THE DEVELOPMENT OF INSTRUCTIONAL MODEL BASE ON CARL ORFF’S CONCEPT TO ENHANCE CREATIVE MUSIC ABILITY FOR WESTERN MUSIC STUDENTS
การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนตามแนวคิดของคาร์ล ออร์ฟ เพื่อส่งเสริมความสามารถในการบรรเลงเพลงเชิงสร้างสรรค์ สำหรับนิสิตดุริยางคศาสตร์สากล
139-148
THE DEVELOPMENT OF MATHEMATICAL CONCEPT WITH LEARNING ACTIVITIES BASED ON CONCRETE-PICTORIAL-ABSTRACT (C-P-A) APPROACH ON TWO-DIMENSIONAL AND THREE-DIMENSIONAL GEOMETRY FOR 7TH GRADE STUDENTS
การพัฒนามโนทัศน์ทางคณิตศาสตร์ด้วยกิจกรรมการเรียนรู้ตามแนวคิด Concrete-Pictorial-Abstract (C-P-A) เรื่อง รูปเรขาคณิตสองมิติและสามมิติ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1
149-159
THE STUDY OF ABILITY IN ANALYTICAL THINKING, BIOLOGY LEARNING ACHIEVEMENT AND ATTITUDES TOWARD BIOLOGY OF 11TH GRADE STUDENTS USING THE INQUIRY CYCLE (5E) INSTRUCTIONAL MODEL WITH STORYLINE
การศึกษาความสามารถในการคิดวิเคราะห์ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน และเจตคติต่อวิชาชีววิทยา ของผู้เรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบสืบเสาะหาความรู้ 5 ขั้น (5E) ร่วมกับสตอรีไลน์
160-170
A STUDY OF LEARNING ACHIEVEMENT AND PROBLEM SOLVING ABILITY BY LEARNING MANAGEMENT THROUGH THE SCIENCE TECHNOLOGY SOCIETY AND ENVIRONMENT APPROACH OF GRADE 12TH STUDENTS
การศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและความสามารถในการคิดแก้ปัญหาของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดวิทยาศาสตร์ เทคโนโลยี สังคม และสิ่งแวดล้อม
171-184
USING PHONICS METHOD TO PROMOTE ENGLISH PRONUNCIATION ABILITY AND VOCABULARY KNOWLEDGE AMONG MATHAYOM SUKSA 1 STUDENTS
การใช้วิธีสอนแบบโฟนิกส์เพื่อส่งเสริมความสามารถในการออกเสียงภาษาอังกฤษและความรู้คำศัพท์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1
185-198
LEARNING MANAGEMENT WITH ACTIVE LEARNING IN THE COURSE OF ENGLISH FOR STUDY SKILLS FOR GENERATION Z STUDENTS
การจัดการเรียนรู้วิชาภาษาอังกฤษเพื่อทักษะการเรียนกับการเรียนรู้แบบลงมือปฏิบัติ สำหรับผู้เรียนกลุ่มเจเนอเรชัน Z
199-214
RESULTS OF USING RESULTS OF USING EXPERIENTIAL ACTIVITIES PLANNER SUPPORTING WITH BRAIN GYMS TO ENHANCE DELIGHTED LEARNING AND EFFICIENT STUDY BEHAVIORS OF STUDENTS IN THE TEACHING PROFESSION AND BEING TEACHER COURSE
ผลการใช้แผนการออกแบบประสบการณ์เสริมด้วยการบริหารสมอง เพื่อเสริมสร้างการเรียนรู้อย่างมีความสุขและพฤติกรรมการเรียนอย่างมีประสิทธิภาพของนักศึกษาที่เรียนในรายวิชาวิชาชีพครูและความเป็นครู
215-227
STRATEGIES FOR PROMOTING THE EDUCATIONAL QUALITY DEVELOPMENT OF SMALL-SIZED SCHOOLS OF THE PRIMARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE
กลยุทธ์การส่งเสริมการพัฒนาคุณภาพการศึกษาโรงเรียนขนาดเล็ก ของสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษา
228-239
A DEVELOPMENT OF TEACHERS NETWORK FOR DEVELOPING HOLISTIC LEARNING INNOVATION
การพัฒนาเครือข่ายครูในการพัฒนานวัตกรรมการเรียนรู้ที่พัฒนาผู้เรียนแบบองค์รวม
240-253
THE STRATEGIC ADMINISTRATION TO WARD SCHOOL OF EXCELLENCE IN THE SCHOOL UNDER THEOFFICE OF SECONDARY EDUCATION SERVICE AREA
ยุทธศาสตร์การบริหารสถานศึกษาสู่ความเป็นเลิศในสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา
254-267
DEVELOPING PROBLEM- BASED LEARNING APPROACH WITH ROLE PLAYING FOR ENCOURAGE ENVIRONMENTAL LITERACY IN PHOTOSYSTHESIS MATTHAYOMSUKSA 5 STUDENTS
การพัฒนาการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดปัญหาเป็นฐานร่วมกับบทบาทสมมติ เพื่อส่งเสริมการรู้สิ่งแวดล้อมของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 เรื่อง การสังเคราะห์ด้วยแสง
268-279
A USE OF COOPERATIVE LANGUAGE LEARNING TO ENHANCE ENGLISH READING ABILITY AND EMOTIONAL QUOTIENT AMONG GRADE 8 STUDENTS
การใช้การเรียนภาษาแบบร่วมมือเพื่อเพิ่มพูนความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษและความฉลาดทางอารมณ์ ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2
280-293
THE EFFECT OF USING THINK-TALK-WRITE TECHNIQUE WITH PHASES-METHODS COMBINATIONS MODEL TO DEVELOP MATHEMATICAL REASONING OF MATHAYOMSUKSA III STUDENTS ON CIRCLE
ผลของการจัดกิจกรรมการเรียนรู้โดยการใช้เทคนิค Think-Talk-Write ร่วมกับโมเดล Phases-Methods Combinations ที่มีต่อความสามารถในการให้เหตุผลทางคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 เรื่อง วงกลม
294-304
A MODEL OF COMPETENCY DEVELOPMENT FOR EARLY CHILDHOOD TEACHER UNDER LOCAL ADMINISTRATIVE ORGANIZATION
รูปแบบการพัฒนาสมรรถนะของครูปฐมวัย สังกัดองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น
305-316
THE EFFECT OF SOCIO-SCIENTIFIC ISSUES APPROACH TO ENHANCE HEALTH LITERACY OF IMMUNE SYSTEM FOR GRADE 11 STUDENTS
ผลการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดประเด็นทางสังคมที่เกี่ยวเนื่องกับวิทยาศาสตร์ เพื่อส่งเสริมการรู้ด้านสุขภาพ เรื่อง ระบบภูมิคุ้มกัน สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5
317-328
Academic Articles
THE RHETORIC OF SOCIAL INCLUSION THROUGH PHYSICAL EDUCATION, SPORT AND PHYSICAL ACTIVITY
วาทกรรมการนับรวมทางสังคมผ่านพลศึกษา กีฬาและกิจกรรมทางกาย
341-350
TEACHER PREPAREDNESS FOR TEACHING IN BILINGUAL SCHOOL: A CASE OF PHAYAO UNIVERSITY
การเตรียมครูสำหรับการสอนในโรงเรียนหลักสูตรสองภาษา: กรณีมหาวิทยาลัยพะเยา
351-364