Research Articles
AN ACTION RESEARCH FOR ENHANCING SCIENTIFIC LITERACY BY USING PROBLEM-BASED LEARNING ON STOICHIOMETRY FOR GRADE 10TH STUDENTS
การวิจัยเชิงปฏิบัติการเพื่อพัฒนาการรู้วิทยาศาสตร์โดยการจัดการเรียนรู้แบบใช้ปัญหาเป็นฐาน เรื่อง ปริมาณสารสัมพันธ์ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4
12-24
THE DEVELOPMENT OF SCIENTIFIC ANALYTICAL THINKING AND GROUP PROCESS USING FLIPPED CLASSROOM TECHNIQUES ON WEBSITE OF GENETICS OF 10TH GRADE STUDENTS
การพัฒนาการคิดวิเคราะห์ทางวิทยาศาสตร์และกระบวนการกลุ่มโดยจัดการเรียนรู้แบบห้องเรียนกลับด้านบนเว็บ เรื่อง พันธุศาสตร์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4
25-37
THE EFFECTS OF MATHEMATICS LEARNING MANAGEMENT BY USING OPEN APPROACH ON MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING AND COMMUNICATION ABILITIES OF MATHAYOMSUKSA 4 STUDENTS
ผลของการจัดการเรียนรู้คณิตศาสตร์โดยใช้วิธีการแบบเปิดที่มีต่อความสามารถในการแก้ปัญหา และการสื่อสารทางคณิตศาสตร์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4
38-48
DEVELOPMENT OF SCIENTIFIC REASONING ABILITY AND DECISION MAKING OF GRADE 12 STUDENTS THROUGH SOCIO-SCIENTIFIC ISSUES BASED INSTRUCTION ON BIOMOLECULE
การพัฒนาความสามารถในการให้เหตุผลเชิงวิทยาศาสตร์และการตัดสินใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โดยการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดประเด็นทางวิทยาศาสตร์กับสังคม เรื่อง สารชีวโมเลกุล
49-64
THE CURRICULUM DEVELOPMENT OF THE THAM LUANG KHUN NAM NANG NON CAVE BY COACHING PROCESS
การพัฒนาหลักสูตรถ้ำหลวง ขุนน้ำนางนอน ด้วยกระบวนการโค้ช
65-79
THE EFFECT OF STORY TELLING ACTVITY COOPERATE TALE BOOK AND SEEING TALE IN VIDEO COMPACT DISK ON CREATIVE THINKING OF PRESCHOOL STUDENTS
ผลของกิจกรรมการเล่านิทานประกอบหนังสือภาพกับการชมวีดิทัศน์นิทานที่มีต่อความคิดสร้างสรรค์ของเด็กปฐมวัย
80-94
CONSTRUCTION OF MATHEMATICAL CONNECTION ABILITY TEST FOR GRADE 6 STUDENTS
การสร้างแบบทดสอบวัดความสามารถในการเชื่อมโยงทางคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6
95-109
LEADERSHIP MODEL AND ADMINISTRATIVE EFFECTIVENESS OF ROYAL AWARDED SECONDARY SCHOOLS IN THE UPPER NORTHENS REGION
ตัวแบบภาวะผู้นำกับประสิทธิผลของโรงเรียนที่ได้รับรางวัลพระราชทานระดับมัธยมศึกษาในเขตภาคเหนือตอนบน
110-123
A COMPARISON OF LEARNING OUTCOME IN FOOD QUALITY ASSESSMENT AND CONTROL SUBJECT BY LABORATORY BASED LEARNING AND PROJECT BASED LEARNING
การศึกษาเปรียบเทียบผลการเรียนรู้รายวิชาการประเมินและควบคุมคุณภาพอาหาร โดยวิธีการทำปฏิบัติการกับวิธีการเรียนรู้ผ่านโครงงาน
124-134
A DEVELOPMENT OF LEARNING MANAGEMENT MODEL BASED ON AUTHENTIC LEARNING WITH SCAFFOLDING TO ENHANCE CREATIVE THAI LANGUAGE WRITING ABILITY FOR UPPER SECONDARY STUDENTS
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้ตามสภาพจริงร่วมกับการเสริมศักยภาพเพื่อเสริมสร้างความสามารถด้านการเขียนภาษาไทยเชิงสร้างสรรค์ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย
135-149
THE STUDY OF USING MATHEMATICAL MODELLING TO ENHANCE MATHEMATICAL CREATIVE THINKING IN GEOMETRIC ANALYSIS TOPIC FOR 10TH GRADE STUDENTS
การศึกษาการใช้แบบจำลองทางคณิตศาสตร์ที่ส่งเสริมความคิดสร้างสรรค์ทางคณิตศาสตร์ เรื่อง เรขาคณิตวิเคราะห์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4
150-163
DEVELOPING SCIENTIFIC LITERACY IN THE TOPIC OF ACID-BASE USING CONTEXT-BASED LEARNING MANAGEMENT FOR GRADE 11TH STUDENTS
การพัฒนาการรู้วิทยาศาสตร์ เรื่อง กรด-เบส ด้วยการจัดการเรียนรู้ที่ใช้บริบทเป็นฐาน สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5
164-176
DEVELOPMENT OF EARLY CHILDHOOD CHILDREN’S RESPECTFUL MIND IN MULTICULTURAL CONTEXT
การพัฒนาจิตรู้เคารพของเด็กปฐมวัยในบริบทพหุวัฒนธรรม
177-190
THE INSTRUCTIONAL MODEL TO ENHANCE GROWTH MINDSET OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS
รูปแบบการจัดการเรียนรู้เพื่อเสริมสร้างกรอบความคิดเติบโต ของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาตอนปลาย
191-201
THE DEVELOPMENT OF INSTRUCTIONAL SYSTEM OF COMMUNITY-BASED LEARNING IN LOCAL PRODUCT LOGISTICS TO ENCOURAGE LIFE SKILLS FOR HIGH SCHOOL STUDENT
การพัฒนาระบบการเรียนการสอนแบบชุมชนเป็นฐานวิชาโลจิสติกส์ ของผลิตภัณฑ์ท้องถิ่นเพื่อเสริมสร้างทักษะชีวิต สำหรับนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย
202-216
THE DEVELOPMENT OF STUDENTS DIGITAL CITIZENSHIP SCALE AND NORMS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
การพัฒนาแบบวัดและเกณฑ์ปกติความเป็นพลเมืองดิจิทัลของนิสิตนักศึกษาในสถาบันอุดมศึกษา
217-234
SCIENCE TEACHERS’ VIEW ON LEARNING MANAGEMENT IN ENRICHMENT SCIENCE CLASSROOM
มุมมองของครูวิทยาศาสตร์ต่อการจัดการเรียนรู้ห้องเรียนพิเศษวิทยาศาสตร์
235-247
DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE PROBLEM SOLVING COMPETENCY ON 11TH GRADE STUDENTS BY USING PROBLEM BASED STEM LEARNING MANAGEMENT IN THE TOPIC OF ELECTROCHEMISTRY
การพัฒนาสมรรถนะการแก้ปัญหาแบบร่วมมือของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โดยการจัดการเรียนรู้ตามแนวสะเต็มศึกษาที่เน้นการใช้ปัญหาเป็นฐาน เรื่อง ไฟฟ้าเคมี
248-261
MATHEMATICAL PROMBLEM SOLVING ABILITY ACHIEVEMENT AND ATTITUDE TOWARD MATHEMATICS OF MATHAYOMSUKSA I STUDENTS LEARNING BY INQUIRY CYCLE (5ES) AND POLYA’S PROBLEM SOLVING PROCESS
ความสามารถในการแก้ปัญหาทางคณิตศาสตร์ ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและเจตคติต่อวิชาคณิตศาสตร์ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยรูปแบบสืบเสาะหาความรู้ 5Es ร่วมกับกระบวนการแก้ปัญหาของโพลยา
262-274
THE FACTORS AFFECTING THE QUALITY OF ACADEMIC ADMINISTRATION OF INDUSTRIAL AND COMMUNITY EDUCATION COLLEGES AND POLYTECHNIC COLLEGES IN EASTERN REGION UNDER VOCATIONAL EDUCATION COMMISSION
ปัจจัยที่ส่งผลต่อคุณภาพการบริหารงานวิชาการวิทยาลัยการอาชีพและวิทยาลัยสารพัดช่างในภาคตะวันออก สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการอาชีวศึกษา
275-287
A MODEL FOR GUIDANCE TEACHER’S DEVELOPMENT COMPETENCIES IN SECONDARY SCHOOL UNDER THE OFFICE OF BASIC EDUCATION COMMISSION
รูปแบบการพัฒนาสมรรถนะครูแนะแนวในโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน
288-297
PARTICIPATORY LEARNING MANAGEMENT TO PROMOTE THE HYGIENE AMONG EARLY CHILDHOOD LAHU CHILDREN
การจัดการเรียนรู้แบบมีส่วนร่วมเพื่อส่งเสริมการปฏิบัติตนด้านสุขภาพอนามัยของเด็กปฐมวัยลาหู่
298-307
THE CURRICULUM DEVELOPMENT BASED ON AUTHENTIC INSTRUCTION TO ENHANCE THE ABILITY IN ENVIRONMENTAL EDUCATION INSTRUCTION OF TEACHER STUDENTS IN RAJABHAT UNIVERSITY
การพัฒนาหลักสูตรตามแนวคิดการจัดการเรียนการสอนตามสภาพจริง เพื่อเสริมสร้างความสามารถในการจัดการเรียนรู้สิ่งแวดล้อมศึกษา สำหรับนักศึกษาครู มหาวิทยาลัยราชภัฏ
308-323
Academic Articles
THE APPLICATION OF ECONOMIC LITERACY IN THE ECONOMICS CURRICULUM OF THAI BASIC EDUCATION
การประยุกต์แนวคิดการรู้ทางเศรษฐกิจในหลักสูตรเศรษฐศาสตร์ ในระดับการศึกษาขั้นพื้นฐานของประเทศไทย
324-336